dinsdag 26 juni 2012

Haakpatroon Poes met kitten / Amigurumi pattern Cat with Kitten

Amigurumi patroon Poes met kitten
(Sleutelhangerformaat) Gehaakt met haaknaald nr.3 wol-acrylgaren
oogjes 3mm kralen, neusje roze borduurzijde.
 Poes
Kop
  • Begin met wit, maak een verstelbare ring
  • Haak 6 vasten in de ring
  • Haak 2 vasten in elke opening (12) Verander van kleur
  • Haak 2 vasten in elke 2de (18)
  • Haak alle (18)
  • Haak alle (18)
  • Haak alle (18)
  • Haak de 2de en 3de samen (12) Vullen.
  • Haak de 1ste en 2de samen. Draad breken, opening doorrijgen, draad aantrekken en wegsteken.
Lijf
  • Begin met een verstelbare ring
  • Haak 6 vasten in de ring
  • Haak 2 vasten in elke opening (12)
  • Haak 2 vasten in elke 2de opening (18)
  • Haak alle (18) 
  • Haak alle (18)
  • Haak alle (18)
  • Haak alle (18)
  • Haak alle (18)
  • Haak de 2de en 3de samen (12) Vullen.
  • Haak de 1ste en 2de samen. Draad breken, opening doorrijgen, aantrekken en draad wegsteken.
Staart
Haak 16 losse, ga terug met halve vaste (15)

Oren haak 2X
Haak 3 losse, haak in de 2de losse een vaste, kaa in de eerste losse een half stokje.

Pootjes haak 4X
Gebruik dubbel draad. Haak 7 losse, haak terug met halve vaste (6)
Kitten
Kopje
  • Begin met wit, maak een verstelbare ring.
  • Haak 6 vasten in de ring. Verander van kleur
  • Haak 2 vasten in elke opening (12)
  • Haak alle (12)
  • Haak alle (12)
  • Haak alle (12) Vullen
  • Haak de 1ste en 2de samen. Draad breken, opening doorrijgen, samentrekken en draad wegsteken.
Lijfje
  • Begin met een verstelbare ring
  • Haak 6 vasten in de ring
  • Haak 2 vasten in elke opening (12)
  • Haak alle (12)
  • Haak alle (12)
  • Haak alle (12)
  • Haak alle (12)
  • Haak alle (12) Vullen.
  • Haak de 1ste en 2de samen. Draad breken, opening doorrijgen, samentrekken en draad wegsteken.
Staart
Haak 12 losse, haak terug met halve vaste (11)

Oren haak 2X
Haak 2 losse, haak een halve vaste in de eerste losse.

Pootjes haak 4X
Haak 5 losse, haak terug met halve vaste (4)
Amigurumi crochet pattern:  Cat with Kitten
Crochet Hook No. 3 The yarn is a blend of wool / synthetic yarn. Eyes 3mm beads.  
Cat
Head
  • Light color: Start with a magic ring.
  • Crochet 6 sc in ring.
  • 2 sc in each (12)
  • Dark color:1 sc, 2 sc in next sc, repeat 6 times (18)
  • Crochet all (18)
  • Crochet all (18)
  • Crochet all (18) Fill head.
  • 1 sc, dec1, repeat 6 times (12)
  • Crochet the first and second together (6) bind off and weave in loose end.
Body

  • Dark color: Start with a magic ring.
  • Crochet 6 sc in ring
  • 2 sc in each (12)
  • 1 sc, 2 sc in next sc, repeat 6 times (18)
  • Crochet all (18)
  • Crochet all (18)
  • Crochet all (18)
  • Crochet all (18)
  • Crochet all (18) Fill body.
  • 1 sc, dec1, repeat 6 times (12)
  • Crochet the first and second together (6) bind off and weave in loose end.
Tail: Chain 16. Turn 1sl st in each (15 sl st)
Ears (make 2):Chain 3,  Turn. 1 sc, 1hdc
Paws (make 4): Use double thread. Chain 7. Turn.  1sl st in each (6)

Kitten
Head
  • Light color: Start with a magic ring.
  • Crochet 6 sc in ring.
  • Dark color: 2 sc in each (12)
  • Crochet all (12)
  • Crochet all (12)
  • Crochet all (12) Fill head.
  • Crochet the first and second together (6) bind off and weave in loose end.
Body
  • Dark color: Start with a magic ring.
  • Crochet 6 sc in ring
  • 2 sc in each (12)
  • Crochet all (12)
  • Crochet all (12)
  • Crochet all (12)
  • Crochet all (12)
  • Crochet all (12) Fill body.
  • Crochet the first and second together (6) bind off and weave in loose end.
Tail:  Chain 12. Turn 1sl st in each (11 sl st).
Ears (make 2): Chain 2, 1 sc in the first st of the schain.
Paws (make 4): Chain 5. Turn. 1sl st in each (4).

***This pattern is created by me. Exclusively for personal use only. Please provide a link back to my blog if you show your made ​ cat and kitten on your blog / site. Don't copy the pattern just link back to the pattern. You may use my photographs as long there's a link back to my blog. Let me know if you've crocheted the Cat and kitten. I love to see the result. Don't have a blog? You can always send me an email***
***Het patroon van de Poes met kitten is door mij bedacht en gemaakt. Uitsluitend alleen voor eigen gebruik. Geef alsjeblieft een link terug naar mijn blog als je jouw gemaakte poesjes op je blog/site laat zien. Je mag het patroon niet copypasten, een link naar het patroon natuurlijk wel. Je mag mijn foto's gebruiken zolang er een link terug naar mijn blog bijstaat. Vertel het mij als je ze gehaakt hebt. Ik kom ze graag op je blog bekijken. Heb je geen blog? Dan kun je mij altijd mailen.***
Veel plezier met haken

35 opmerkingen:

Betsy zei

Dank je wel voor het patroon. Het zijn schatjes!

lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

Grietje zei

Graag gedaan Betsy^_^

Anoniem zei

Wat fijn dat je het patroon met ons deelt dank je wel

veel groetjes j.s

Vera zei

Dank je wel voor het patroon, ik ga het opslaan en ze zeker maken. Die komt aan mijn tas te hangen.

Aafke zei

Het zijn echt mooie poesjes, erg leuk

Andina zei

Oh wat zijn ze leuk! Die ga ik zeker maken. Ik blijf het knap vinden dat je dat zelf zo kunt bedenken.
groetjes,
Andina

kristel zei

Super schattig zijn ze !

Hannie zei

bedankt voor het patroon ,ik ga ze voor mijn zus maken. groetjes Hannie

Rosanne zei

Ah ze zijn zo leuk!!
Bedankt voor het patroon!
Groetjes Rosanne

Esther zei

Schattig en bedankt voor je beschrijving Groetjes Esther.

jokiedebeer zei

och wat een schatjes bedankt voor hetpatroon

groetjes joke

Jeanine zei

Het zijn echte schatjes.
Ik ga ze zeker maken. Heb nog een paar van jouw patroontjes op mijn lijstje staan. Ik maak ze eens alllemaal in 1 keer, en dan laat ik het zeker wzeten.

Groetjes,
Jeanine

Jirska zei

Wat een schattige poesjes!! Er zijn niet zoveel patroontjes van poezen, dus fijn dat je dit patroon met ons deelt!

Margot zei

superleuk!

Willy zei

Hej Grietje, ik vond ze zo leuk dat er sinds dinsdag al een kitten in huis is.
Groetjes,

Willy zei

ps, bij de tante van Tjorven kun je haar zien.

iene zei

wat leuk!
die ga ik ook maken!
bedankt voor het patroon,
groetjes
Evelyn

Angeline zei

Leuk om de kleine te maken voor aan een sleutelhanger!

groetjes
Angeline

Unknown zei

Thank you so much for the English version! I saw this and really want to try it. Wonderfully cute! Did you pre-thread the beads for the eyes onto your yarn or did you stitch them on afterwards?

Stacy

Jacqueline zei

Bedankt voor het delen van je patroon. Ik heb een link geplaatst.

Foxycrafts zei

Your patterns are beautiful. You are a very clever lady. Thank you.

Love Joan xx

Elisabeth zei

This is such a lovely pattern - thank you for sharing :) I have made the cat pattern and have just posted it to my blog:

http://elizyart.blogspot.com.es/2013/07/here-kitty-kitty-and-summer-recipe.html

Elisabeth x

HeleenH zei

Snoezige katjes en precies het juiste formaat voor de sinterklaassurprise! Eindresultaat straks zichtbaar op ravelry.

Unknown zei

Thanks for the pattern !
you can see a kitten in my crochet photos here : https://www.facebook.com/pages/Athanwës-Creations/1480068228888816?ref=bookmarks

YarnKittens zei

Very nice. Thank you for the pattern. (In America)

Naddy zei

Hi there! I crochet the kitten and write a article about it here: http://www.haekelheldin.de/geheimprojekt-katze-haekeln-kostenlose-anleitung/

The pattern is really beautiful! Thank you so much for it!

Regards

Naddy

Unknown zei

Hallo Grietje,
heb je poesje gemaakt, sommige dingen een beetje veranderd maar hij is leuk geworden bedankt voor het patroon.
Heb je blog erbij vermeld
http://grietjekarwietje.blogspot.nl/2012/06/haakpatroon-poes-met-kitten-amigurumi.html

fijne zondag groetjes Karin

Unknown zei

Hermosos los gatos, voy a hacerlos para mis nietos que les encanta los gatps. thank you very much, anda congratuletions for job!

Unknown zei

Ik heb alle delen van de poes gehaakt, hoe zet ik ze aan elkaar?

Grietje zei

Dag Mariska,

Je kunt het draadje wat aan elk ledemaat hangt gebruiken om ze aan het lijfje te naaien. Dit kun je doen met een maasnaald. Of je kunt alle draadjes wegwerken en het poesje met naaigaren in elkaar zetten. Succes :-)

Groetjes, Grietje

Anita zei

Hallo grietje,
Wat een leuke kat is dit.
Mag ik deze uitleg copyeren en op een site van mij zetten via yoors.
Of anders de link van u op die site zetten.
M.v.g. Anita

Grietje zei

Dag Anita,

Graag een link naar het patroon, ik wil de patronen op mijn blog houden. Ik heb graag mensen op bezoek:-)

Met vriendelijke groet,
Grietje

Anita zei

Oke grietje dan zet ik de link naar deze pagina erop. Dank je wel.

Michèle zei

Dankjewel voor deze schatten . Ik ga ze gebruiken om mijn dochter het plezier van het haken bij te brengen . X

Glorious Sphynx Kittens zei

nice post, thanks for sharing, keep up the good work
Sphynx cat for sale
sphynx cat available for adoption
Hypoallergenic cats near me for sale
Sphynx Kittens for Sale Near Me
Sphynx Kittens for Sale near me
odd eyed Sphynx kittens for sale
Sphynx Cat
Sphynx cats for sale craigslist

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...