woensdag 7 december 2011

Haakpatroon: Mini sneeuwpop




Haakpatroon mini sneeuwpopje
Dit is een amigurumi patroon, dat betekend dat de toeren achter elkaar (spiraal gewijs) door gehaakt worden. Uitleg over een verstelbare ring, vind je hier. Gehaakt met haaknaald nr. 3. Ongeveer 6 centimeter groot en is ontzettend snel gehaakt.
 Te gebruiken als sleutelhanger, tashanger. Voor in de kerstboom en als je hem op een satéstokje prikt...kun je hem gebruiken als steker in een kerststukje.

Sneeuwpopje
Begin met een verstelbare ring
Haak 6 vasten in de ring
Haak 2 vasten in iedere opening (12)
Haak alle (12)
Haak alle (12)
Haak alle (12)
Haak de 1ste en 2de samen (6)
Haak 2 vasten in iedere opening (12)
Haak 2 vasten in de 2de opening (18)
Haak alle (18)
Haak alle (18)
Haak alle (18)
Haak alle (18)
Haak de 2de en 3de samen (12) Vullen.
Haak de 1ste en 2de samen. Draad breken en opening doorrijgen, samen trekken en draad weg steken.

Wortel (dun oranje haakkatoen haaknaald nr. 2)
Haak 3 losse, haak in de tweede losse een halve vast, haak in de eerste losse een halve vaste. Laat het begin en eind van het draad lang zodat je deze kunt gebruiken om de neus aan het sneeuwpopje te naaien.

Hoedje (in zwart)
Begin met een verstelbare ring
Haak 6 vasten in de ring
Haak 2 vasten in iedere opening (12)
Haak nu alle maar alleen de achterste lussen (12)
Haak alle (12)
Haak alle (12)
Haak alle (12)
Haak 2 vasten in elke 2de opening (18) Draad breken en netjes afwerken (zie hier)

Mutsje (in rood, groen voor de pluim)
Begin met een verstelbare ring
Haak 6 vasten in de ring
Haak alle (6)
Haak alle (6)
Haak 2 vasten in de 3de vaste (8)
Haak 2 vasten in de 4de vaste (10)
Haak 2 vasten in de 5de vaste (12)
Haak 2 vasten in de 6de vaste (14) Draad breken en netjes afwerken (zie hier)

Oorwarmers (2x)
Begin met een verstelbare ring. Haak 6 vasten in de ring, draad breken en afwerken. De oorwarmers komen aan de zijkanten van het hoofd. Van de 1ne kant naar de andere kant, naai je over het hoofd een kettingsteek om de twee oorwarmers aan elkaar te verbinden.

Sjaal
Haak een ketting van 30 losse. Leg aan het begin en einde een knoopje en knip het draad af. Deze knoop je met een dubbele knoop om het nekje van de sneeuwpop.

De armpjes borduur je met een bruine draad. De ogen komen op de toer waar je als eerst alle 12 vasten moest haken. De wortel/neus komt hier direct onder. Voor de knopen heb ik kleine zwarte kraaltjes gebruikt.

Amigurumi Pattern Mini snowman
6 cm tall, hook No. 3

Snowman  Start with a magic ring.
Crochet 6 sc in ring
2 sc in each (12)
Crochet all (12)
Crochet all (12)
Crochet all (12)
Crochet the first and second together (6)
2 sc in each (12)
1 sc, 2 sc in next sc, repeat 6 times (18)
Crochet all (18)
Crochet all (18)
Crochet all (18)
Crochet all (18)
1 sc, dec1, repeat 6 times (12)  Fill the snowman
Crochet the first and second together (6) Bind off and weave in loose end.

Carrot (thin orange cotton crochet hook No. 2)
Chain 3, in the second a slip stitch, in the first a slip stitch.

Hat (black) Start with an adjustable ring.
Crochet 6 sc in ring
2 sc in each hole (12)
Crochet all but only the back loop (12)
Crochet all (12)
Crochet all (12)
Crochet all (12)
1 sc, 2 sc in next sc, repeat 6 times (18)

Hood (in red, green for the plume) Start with an adjustable ring.
Crochet 6 sc in ring
Crochet all (6)
Crochet all (6)
2 sc in the third sc repeat 2 times (8)
2 sc in the 4th sc repeat 2 times (10)
2 sc in the 5th sc repeat 2 times (12)
2 sc in the 6th sc repeat 2 times (14)

Earmuffs (2x)
Start with an adjustable ring. Crochet 6 sc in ring. Sew a chain stitch over the head from earmuff to earmuff.

Scarf
Crochet a chain 30. Make a knot at the beginning end the end of the little scarf.

The arms are sewed with a brown thread. The eyes are on the 3th row. The carrot/nose is directly below the eyes. I used small black beads for the buttons.
********************************************************
If you created your snowman and show it on the internet (your blog, website,  forum), please link back to this pattern. The pattern is for personal use only. Tell me if you made this little snowman, I'm happy to see the result on your blog. Don't have a blog? Send me an email.
Have fun with the pattern ^ _ ^
Als je jouw gemaakte sneeuwpopje(s) op internet zet (je blog, site of op een forum), zet er dan even de link van het patroon bij. Het patroon is voor eigen gebruik. Vertel mij even als je hem gemaakt hebt, ik kom met plezier het resultaat op jouw blog bekijken.
Heb je geen blog maar wil je het toch laten zien? Stuur mij dan een mailtje.
Heel veel plezier met het patroon^_^

35 opmerkingen:

esther zei

dank je wel voor het patroontje.
zo gauw er eentje af is zal ik het laten weten.
groetjes esther

Gerda Hartman zei

Super leuk. Dankjewel.

Esther zei

Prachtig en bedankt voor de beschrijving, groetjes Esther.

Vera zei

Wat een leuk patroontje weer.
Groetjes
Vera

Marieke zei

Wat een lief mannetje!
Ga m echt even proberen. Lijkt me gezellig zo'n vrolijk mannetje in huis. Groetjes Marieke

Anje-Grietje zei

Wat een lieve schatjes, geweldig!
Decembergroetjes Anje.

Sandra zei

Grietje, jij kunt gedachten lezen, ik was op zoek naar leuke kleine mannetjes, en hupakee, zie ik ze hier, ontzettend bedankt, ze zijn prachtig

Ravelien zei

Wat een schatje! Ik ga ´em zeker maken. Als die klaar is laat ik het je weten. Bedankt!
groetjes

jumare zei

dank je wle voor het patroon. Als ik nog wat tijd vind (waar zoekt men zo iets?), dan is dit misschien een geweldig idee voor de onderste takken van de kerstboom dit jaar met een rondhobbelende peuter...

ponnekeblom zei

zo schattig!

Jet zei

Ze zien er prachtig uit.

Hallo Peetje zei

tijd tijd tijd.. war vind ik tijd om al die leuke dingen te maken die ik voorbij zie komen. Dit is ook weer zo leuk voor in de boom..
dank je wel voor het patroontje. ik hen het opgeslagen.. wie weet komt het er nog van.

grtjs petra

MamaNatuurlijk zei

Wat een schatjes zeg. Ik moet toch echt eens leren haken want deze zouden zo mooi staan op mijn seizoenskastje straks na de kerst.

Liefs MamaNatuurlijk

Nicole (MLBV crafting) zei

Leuk patroontje. Heb ik net mijn adventsboom gevuld anders had ik deze er zeker bij gedaan.
Leuke blog heb je ik word je volger.
groetjes, Nicole

Anoniem zei

Hartelijk bedankt voor je leuke patroontje. Nog voor ik een foto van mijn eerste sneeuwpop kon maken, was die al weggekaapt door en vriendin. Op naar de volgende dan maar!
Esther

Esther zei

Wat een geweldig leuke sneeuwmannetjes! Ik hoop er nog een paar voor in de boom te kunnen maken!
Groetjes, Esther

sandra zei

Wqat leuk die sneeuwpop.
Die ga ik maken ik ken iemand die spaart sneeuwpopjes.
Dat is meteen een leuke kerstgroet.
Groetjes Sandra

Annemarie zei

Wat een geweldige sneeuwpopjes!
Dank je wel voor het patroon.

handysandy zei

Heb het patroontje opgeslagen, zo leuk weer! Dank voor het delen! Groetjes, sandra

jumare zei

Voor in onze kerstboom een aantal gehaakt. Ze zijn erg leuk.

Een foto staat op mijn blog:
http://jumareblog.blogspot.com/2012/01/dag-kerstboom.html

Anoniem zei

Dit is een leuk patroontje. Heb hem gemaakt voor in de klas bij onze jongste dochter. Groep 2 is bezig met het thema winter en daar paste hij perfect bij. Had hem stiekem in hey winterlandschapje gezet. Dankje wel. groet fan Wiepkje

DEKAKADO zei

Het was erg leuk om deze sneeuwpopjes te maken. Ik heb ze op mijn blog DKcreatief staan met een link naar jouw blog. Groetjes, Marleen.

Anoniem zei

ik heb een mooi sneeuwpopje van je gemaakt

hij staat hier
http://creaties-jenneke.blogspot.nl/2012/10/3000-pins-op-pinterest-en-gehaakt.html

lieve groet jenneke

Worstel zei

ik vind jouw patroontjes geweldig, heel erg bedankt!

Unknown zei

Dankjewel voor dit leuke patroontje! Makkelijk te haken voor een beginnend haakster.

Op mijn blog kun je het resultaat vinden!
http://ah-nouk.blogspot.nl

Liefs, Anouk

Unknown zei

Thanks for such a great pattern! I made one yesterday and it turned out great! Definitely making more! :)

Check it out:

http://diycraftymom.blogspot.ca/

Chantal zei

Onwijs leuk! Ze zijn uiteindelijk grotendeels op het dessert beland en dat viel erg in de smaak!

chantuluke.blogspot.co.uk/2013/01/christmas-presents.html

Bibi's Homemade Happiness zei

Heb er ook eentje gemaakt, wat een schatje is het geworden, al zeg ik het zelf!

Bedankt voor het patroon en nog een fijne dag! xxx

Unknown zei

Thank you for sharing your pattern

Anoniem zei

O super bedankt voor dit leuke patroontje! Ik zocht een klein kerst aardigheidje en dit lieve popje is perfect :)

Anoniem zei

ik heb er traktaties van gemaakt, met onderaan een in wit servet ingepakte mandarijn. een lusje bovenop zodat ze in de kerstboom kunnen hangen ;-) vraag me alleen af hoe ik je een foto kan laten zien? Grt Natascha

Grietje zei

Mailen lieve Natascha, zou ik errug leuk vinden:-)
grietjekarwietje@gmail.com

Miriam zei

Dit ga ik tegen de kerst proberen denk ik;)! Heel erg leuk!!

Nicole zei

Ik ga ze maken voor dit jaar in de kerstboom
Dank je voor het patroontje

Anoniem zei

Danke voor het patroontje, heel mooi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...