maandag 16 februari 2015

Traktatie oreo spinnetjes

 Laatst gemaakt om te trakteren op school^_^
 Ergens via Pinterest kwam ik een afbeelding tegen van een spinnetje, gemaakt van een oreo koekje. Het is erg simpel. Je haalt de koekjes van elkaar af (gaat het gemakkelijkst door er een botermesje tussen te steken maar je kunt ze natuurlijk ook van elkaar af draaien).
Dan vouw je een dropveter twee keer dubbel en knipt het door zodat je 4 sliertjes krijgt. Deze leg je op het onderste gedeelte. Op de bovenste gedeelte heb ik chocopasta gesmeerd en dan druk je hem zo op de onderkant. De oogjes heb ik gemaakt door rolfondant in kleine bolletjes te rollen, daarna maak je ze iets nat door ze te deppen in een schoteltje water en dan druk je ze op het koekje. De pupillen zijn zwarte glimmende suikerparels en die druk je er dan zo in.... 
Voor je het weet heb je al een hele spinnenplaag gemaakt;-)

Edit: Ik heb de spinnetjes later nog eens gemaakt voor een traktatie. De oreo's kwamen bij de Action vandaan en hadden een hardere vulling. Ik heb deze koekjes plat op een bordje gelegd en een paar tellen in de magnetron gestopt. De vulling is dan zacht. Je kunt de koekjes dan makkelijk van elkaar halen. De dropveters stop je er dan tussen en je drukt de koekjes weer tegen elkaar aan. Je hebt dan verder geen extra 'plakmiddel' meer nodig.

6 opmerkingen:

Jeanine zei

Zo leuk!!! Daar waren de kindjes vast blij mee.

Groetjes,
Jeanine

Unknown zei

Erg leuk en ze zien er ook nog griezelig uit.
Groet Thea

Dinah zei

ziet er erg leuk en lekker uit. Z'n spin vind ik neit erg maar die bij mij in de kelder, brrrrrrrr.

Lieve groet,dinah

Daphne zei

Mijn dochter is gauw jarig.
Ik weet opeens wat ik ga maken voor traktatie voor op school.
Bedankt voor het delen.
Groetjes, Daphne

Ravelien zei

Die zijn leuk!!

Wonder van woorden (Esther) zei

Wat origineel zeg! Leuk gemaakt!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...