vrijdag 18 mei 2012

Haakpatroon Barry de regenworm

Amigurumi patroon: Barry de regenworm
Haaknaald nr. 3
Creative Cotton Salmon71
De ring is geborduurd met Creative Cotton Clay51
6mm oogjes
Rood borduurzijde voor mondje.
Ongeveer 24cm beschemd ijzerdraad waarvan de punten zijn omgevouwen.

Begin met een verstelbare ring
Haak 6 vasten in de ring
Haak 2 vasten in elke (12)
Haak alle (12)
Haak alle (12)
Haak in de 1ste 2 vasten, haak in de 2de 2 vasten, haak in de 3de 2 vasten. In de volgende een vaste, in de volgende een vaste, in de volgende een vaste.Dan 2 samen haken, de volgende twee samen haken, de laatste 2 ook samen haken (12)
Herhaal vorige toer. Als je veiligheidsoogjes gebruikt...moet je ze nu plaatsen.
Haak alle (12)
Haak alle (12)
Haak in de eerste 3 een halve vaste,in de volgende 6 een vaste, in de laatste 3 een halve vaste.
Haak alle (12)
Haak in de eerste 3 een halve vaste,in de volgende 6 een vaste, in de laatste 3 een halve vaste.
Haak alle (12)
Haak in de eerste 3 een halve vaste,in de volgende 6 een vaste, in de laatste 3 een halve vaste.
Haak alle (12)
Haak in de eerste 3 een halve vaste,in de volgende 6 een vaste, in de laatste 3 een halve vaste.
Haak nu 22 toeren alle (22 x 12) Ik vond het een beetje overdreven om hier 22 keer 'haak alle' onder elkaar te zetten;-) Stop alvast het ijzerdraad er in en vul het al een beetje.
Haak de 3de en 4de samen (9)
Haak nu 8 toeren alle (dus 8 x 9)
Haak de 2de en 3de samen (6)
Haak alle (6)
Haak alle (6) Laatste gedeelte opvullen. Draad breken, pening doorrijgen en draad wegsteken.

De ring van de regenworm borduur je met de platsteek rond om, zie foto hier direct onder. Mondje maak je met een volle draad borduurzijde.

Het patroon Barry de regenworm is door mij bedacht en gemaakt. Uitsluitend alleen voor eigen gebruik. Geef alsjeblieft een link terug naar mijn blog als je jouw gemaakte regenworm op je blog/site laat zien. Je mag het patroon niet copypasten, een link naar het patroon natuurlijk wel. Je mag mijn foto's gebruiken zolang er een link terug naar mijn blog bijstaat. Vertel het mij als je hem gehaakt hebt. Ik kom hem graag op je blog bekijken. Heb je geen blog? Dan kun je mij altijd mailen

13 opmerkingen:

Moois van mie zei

dees is een ZALIG patroontje!!! Ik vermoed da'k dat ook wel eens ga maken !

jokiedebeer zei

O wat is ie leuk die ga ik ook maken

groetjes joke

kervei zei

Leuk! Hoe kom je op het idee om een worm te maken?!
Heel origineel in ieder geval!

Groetjes Ilse

Unknown zei

ik ga hem zeker eens maken, vind ik erg leuk gedaan en bedankt voor het uitschrijven.

groetjes viki

Marifetane hobi zei

Çok sevimli:))

Annemarie's Haakblog zei

Aaaah wat een geweldig patroon! Superleuk!
Groetjes, Annemarie

Unknown zei

Wauw! Leuk hoor!
Grappig dat je zo duidelijk die ring erin hebt verwerkt! Knap!

Else zei

hihiuhihihihih!
x
Else

MamaNatuurlijk zei

Wat een schattig wormpje.

Liefs MamaNatuurlijk

ChériesCrochet zei

Deze komt zeker op mijn lijstje, wat is ie grappig !!
Dankjewel :-)

Miss Creatuurtje zei

Deze is echt origineel! :-)

Anoniem zei

It was a excitement locating your site yesterday. I came here right hoping to learn something new. And I was not dissatisfied. Your well thought out ideas for new events like this. Thank you for this idea and sharing your knowledge.

Paulina zei

Heel erg leuk, ik was naar een worm op zoek voor een surprise voor Sinterklaas en zie daar....... Wat een lollige worm is dit zeg! Ik ben meteen begonnen. Ik hoop dat hij net zo mooi wordt als die van jou. Dankjewel voor het delen van jouw patroon!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...