zondag 20 maart 2011

Het netjes afwerken van je haakwerk

 Als je bijna klaar bent met de laatste toer...sluit je niet met een halve vaste. Je maakt een lange lus en knipt de lus door.
When you are almiost done, don't finish your work with a slip stitch. Cut thread before last sc.
 Met een stopnaald ga je (aan de voorkant van je werk) door het Vtje heen.
Use a needle and go through the first V of the beginning of this tour.
Dan ga je terug in het Vtje van het draadje. Wacht even voor je de naald er doorheen haalt en kijk eerst even goed naar de volgende foto.
Put needle in biginning point thread. Turn your work and look at the nex pic.
Dit is de achterkant van je werk. Als je de naald door het Vtje steekt, kun je het draad ook gelijk wegwerken.
Go through a couple sc and pull gently. Break thread.
Tadaaa ;-)
Done^_^

46 opmerkingen:

Carolien zei

Dank je wel!!! Ik wist echt nooit hoe ik 't af moest werken zonder dat het niet zo mooi zou worden. Dit is super!

Moois van mie zei

MERCI !!!! Dat is absoluut een zeer zinnige tip !

Maaike zei

Bedankt voor de tip, lijkt me heel erg handig!

Liene zei

Wow, inderdaad geweldige tip! Dank!

Karin zei

Wat een fijne tip! dank je!

Unknown zei

Whow. Wat knap. Moet ik onthouden! Bedankt.

jumare zei

bedankt voor de tip. Zo ziet het er heel netjes uit.

Carla zei

Wat een leuk slimmigheidje! Dank je wel. Groetjes Carla.

Angela zei

Hier zit ik al tijden op te wachten, ik kreeg het nooit netjes, maar dat is nu verleden tijd.
Dankjewel voor het delen van dit handigheidje.

Elizabeth zei

Bedankt voor deze supertip...

Le Patiné zei

nu snap ik eindelijk waarom ik als ik met de halve vaste sluit zo'n rar bobbeltje kreeg.
Bedankt voor de tip.

Groetjes Natasja

Jolanda zei

Helder uitgelegd! Dank je wel. Voelt als een cadeautje.

hester zei

dank je wel voor deze mooie foto uitleg,dat ga ik zeker proberen,

MadeByMaly zei

Dank je wel voor deze geweldige tip. Ik ga hem zeker gebruiken.

trollsländan zei

Ik ga het direct proberen! Heel erg bedankt voor deze goede tip!

rozemie zei

fijne tip, heel goed uitgelegd ook. Bedankt om dit met ons te delen !

Anneke zei

Ik ben ook aan het haken, maar ben een absolute beginner op dit gebied; het gaat me best goed af, maar tips als deze zijn erg welkom en zal 'm bij m'n volgende gehaakte bloem eens uitproberen!

handysandy zei

Netjes en handy en mooi in beeld gebracht! Groetjes, Sandra

Anoniem zei

Dit is het helemaal!!!

Labeldoek zei

Zo dat is een mooie afwerking, zo zie je maar je bent nooit te oud om te leren. Hartelijk dank.

Isa zei

un acabado perfecto!!gracias

Anoniem zei

hele duidelijke foto's hier ga ik handig gebruik van maken als ik zover ben

Ann zei

Thankyou - that's brilliant! I hate those little bumps I usually have on my crochet edges.

Y:1962!! zei

Dank je, dit is mooier dan dat ik het altijd doe! Nuttige tip!

Unknown zei

whaa, waarom doe ik dit niet zo! Wat handig zeg, Dit werkt gewoon ook fijn bij granny's die later nog aan elkaar moeten volgens mij.

Bedankt grietje!

Anoniem zei

Muchas gracias! Muy claras tus imágenes, voy a intentar esta terminación. Sandra

Anoniem zei

Perfect! thank you.

Maddy zei

Wat een handige tip!! Thanxx die ga ik zeker proberen!! Grtzz..Maddy

Anoniem zei

Fijn. Iets nieuws geleerd. Hartelijk bedankt. Groetjes

Ana Artedetei zei

Thank you and Merry Christmas

http://artedetei.blogspot.com.es/

Jantine zei

Wat netjes! Bedankt voor de uitleg!

Charlotte zei

I have been crocheting for 40 years and have never seen this technique. Thank you so much! New follower.

liszha zei

Wow, super goed idee!

Anoniem zei

Brilliant!! Love it!! Thanks a million!!...my master pieces will finally be 100% perfect! ;-)

Tante Pollewob zei

Ja, nu heb ik het eindelijk gevonden! En hoe simpel is het......dank je wel voor de duidelijke uitleg, nu nog alle petit fours haken :-)

Chawilica zei

Dank je wel voor de tip, veel aan gehad :)

Elfi zei

Supertip, dank je wel.

Unknown zei

5039Jammer dat ek oud moes word voor ek hierdie wenk gesien het. Baie oulik en dankie.

Josien zei

Oooh dit had ik eigenlijk veel eerder moeten weten...gewoon super! Heel simpel en erg mooi afgewerkt

Unknown zei

Thank you very much for a fantastic tip. Pretty stitches now! 💟

Deb zei

Very beautiful finish, however, does your crochet piece stay together when laundering? I would be afraid my project would come apart if I washed it.

Grietje zei

Hi Deb, it can be washed. I put it in a laundry bag, no problemo;-)
Just make sure all the threads are long enough for weaving in to your crochet piece.

Anoniem zei

Inderdaad een mooie techniek. Ik gebruik hem al jaaaaaren.

Unknown zei

Dank je wel voor de Tip !!!

Unknown zei

Vraagje: De eerste steek is dat alleen een losse?

Unknown zei

Dit is echt een mooie afwerking. Ga ik zeker gebruiken. Bedankt voor de tip.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...