zondag 21 april 2013

Haakpatroon Ducky

 Haakpatroon Ducky het kleine eendje
Haaknaald nr.3
Gehaakt met Creative cotton. Violet 16, light bleu 32 en tangeringe 76
5mm veiligheidsoogjes.
Lijf light bleu 32

  • Begin met een verstelbare ring en haak 6 vasten in de ring
  • Haak 2 vasten in elke (12)
  • Haak 2 vaste in elke 2de (18)
  • Haak 2 vasten in elke 3de (24)
  • Haak 2 vasten in de 2de dan 2 vasten in elke 4de (30) (de laatste twee steken haak je zonder te meerderen)
  • Haak alle (30) (Deze toeren haak je 1 vaste in elke opening)
  • Haak alle (30)
  • Haak alle (30)
  • Haak alle (30)
  • Haak 9 keer een vaste, dan 6 x de 1ste en 2de samen, haak 9 keer een vaste (24)
  • Haak alle (24)
  • Haak 6 keer een vaste, dan 6x de 1ste en 2de samen haken, haak 6 keer een vaste (18)
  • Haak alle (18)
  • Haak 3 keer een vaste, dan 6x de 1ste en 2de samen, haak3 keer een vaste (12)
  • Haak alle (12) vullen
  • Haak de 1ste en 2de samen. Opening doorrijgen en draad wegsteken.

Kop Violet 16

  • Begin met een verstelbare ring en haak 6 vasten in de ring
  • Haak 2 vasten in elke (12)
  • Haak 2 vaste in elke 2de (18)
  • Haak 2 vasten in elke 3de (24)
  • Haak alle (24) (Deze toeren haak je 1 vaste in elke opening)
  • Haak alle (24)
  • Haak alle (24)
  • Haak alle (24)
  • Haak de 3de en 4de samen (18)
  • Haak de 2de en 3de samen (12) vullen
  • Haak de 1ste en 2de samen. Opening doorrijgen en draad wegsteken.

Vleugel Haak 2X Violet 16

  • Begin met een verstelbare ring en haak 6 vasten in de ring
  • Haak 2 vasten in elke (12)
  • Haak 2 vaste in elke 2de (18)
  • Vouw het dubbel en haak een randje vasten om zo de kant die open is te sluiten.

Snavel tangeringe 76

  • Begin met een verstelbare ring en haak 6 vasten in de ring
  • Haak alle (6)
  • Haak alle (6) Draad breken en de snavel plat drukken.

Naai alle deeltjes aan elkaar en maak de wangetjes rood met bijenwas (rouge of oogschaduw werkt ook).
Het patroon van Ducky is door mij bedacht en gemaakt. Uitsluitend alleen voor eigen gebruik. Geef alsjeblieft een link terug naar mijn blog als je jouw gemaakte eendje op je blog/site laat zien. Je mag het patroon niet copypasten, een link naar het patroon natuurlijk wel. Je mag mijn foto's gebruiken zolang er een link terug naar mijn blog bijstaat. Vertel het mij als je hem gehaakt hebt. Ik kom hem graag op je blog bekijken. Heb je geen blog? Dan kun je mij altijd mailen.

The pattern of Ducky the little duckling is created by me. For private use only, mentioning my blog. Let me know if you've crocheted the little duck. I love to see the result. Don't have a blog? You can always send me an email.
übersetzt von Annette Pieper
Die Ducky-Anleitung wurde von mir entworfen. Ausschließlich für den persönlichen Gebrauch. Wenn du selbst gefertigte Enten in deinem Blog oder auf deiner Webseite zeigst, verweise bitte mit einem Link auf meine Seite. Du darfst die Anleitung nicht kopieren, aber selbstverständlich mit einem Link zu meiner Anleitung verweisen. Sofern ein Link zu meinem Blog vorhanden ist, darfst du meine Fotos verwenden. Teile mir mit, wenn du die Ente gehäkelt hast. Ich würde sie gerne auf deinem Blog sehen. Du hast keinen Blog? Dann kannst du mir eine Email schicken.

52 opmerkingen:

Sofie zei

Leuk dat je dat met ons wil delen...

Sandra zei

Wat is die schattig!!!! Bedankt voor het patroontje :)
groetjes Sandra

liszha zei

Wat een schatje, gaat op mijn To Do lijst!

ineke zei

wat een schatje!!!

Lisa zei

Die ist aber süss, total schnuckelig.

Lisa

hester zei

wat een schattig eendje heb je gemaakt,
,dank je wel voor het patroon dat je met ons deelt!!!!!

Melanie zei

Wat een snoepie. Bedankt voor het patroon. Lef van je.
Liefs, Melanie

Margaret zei

Wat een lief klein eendje. Hij is door de mooie kleuren helemaal grappig.
En dank je wel voor het patroon.

kristel zei

Superschattig is dat, dank je wel!

Unknown zei

Wat een lieverd!! Die komt op mijn to do lijstje :)Bedankt!!

Lot haakt zei

Wat leuk weer!

marmarel zei

Wat een schattig eendje! Dank je wel voor het patroontje!

* Haakjuffie * zei

Ach wat een lieverd , die ga ik maken hoor xxx

Jolanda zei

Heel erg leuk.
Bedankt voor het patroontje.

flowersandhome zei

Ik ben dol op eendjes. Deze haak ik zeker eens na. Heel erg bedankt voor de haakbeschrijving!
Fijne week gewenst,
Marian

jumare zei

oh, die is ook al weer zo lief.

Liek zei

Wat een skattig eendje! Ik denk dat ik hem ga maken voor mijn man, die momenteel een 'eend' aan het ombouwen is tot Burton.
Ik vind het geweldig dat je ons laat delen in jouw leuke patroontjes, dankjewel!
Angélique

Angeline zei

Wat een lieverd heb je weer bedacht!Hoe gaat het met je zwangerschap?Al bezig aan de laatste loodjes?

groetjes
Angeline

Jeannette zei

wat een schatje, zo leuk, lief van je dat je het patroontje deelt, ben geen frequente bezoeker, maar toch even een berichtje, groetjes Jeannette

HaakhaakDedy zei

wat leuk zeg! Bedankt voor het patroon

Kaatje zei

super leuk!!!

Marion zei

Oooo Grietjes wat een lieverdje. Ik ga hem zeker maken en sruur je dan weer een foto.
Bedankt voor het patroon.

Lieve groetjes van Marion

dane zei

il est magnifique j' adore si tu as le temps va voir sur mon blog j' en ai fais un pour les serial crocheteuses, j' aime beaucoup le tien merci du tuto biz

sneksniltje zei

Prachtig ! Die probeer ik ook te maken: weer een haakwerkje om van te genieten. Dankjewel voor het patroontje!
'n vrolijke groet,
sneksniltje

Vera zei

Dank je voor het delen, het is een schatje

Linda zei

Grietje, wat een super lief Duckie!
Bedankt dat je dit weer deelt met ons. Groetjes, Linda

Miss Creatuurtje zei

Dank je wel! Héél erg leif!

Silvia zei

Wat een lief Ducky!!! Ben er verliefd op! Heb hem dan ook gelijk gemaakt.

Je kunt mijn Ducky zien op m'n blogje!!

Bedankt Grietje, voor dit leuke patroontje!!

Groetjes, Silvia

Dieuwke zei

Hey!! Wat een super leuk patroontje, ik heb hem met veel plezier gehaakt. Op mijn blog kun je foto's vinden van mijn versie. http://mardieshaakhoek.blogspot.nl/2013/05/eendje-duckling.html

Groetjes, Dieuwke

Jolanda zei

bedankt voor het delen van je patroontje!!! Ik was eigenlijk op zoek naar een 'wilde eend', dus ik heb het kopje en de kleuren wat aangepast. Op mijn blog kun je zien hoe het geworden is.
http://filantrojopie.blogspot.nl/2013/06/vreemde-eend-in-de-bijt.html

groetjes, jolanda

Unknown zei

Heeey mooi patroon maar waar heb jij die kleuren wol gekocht en hoe duur was het
En waarmee heb je de eend opgevult
groetjes

Anoniem zei

Heey leuk patroon maar waar heb je de kleuren gekocht en mee op gevuld
groetjes

Anoniem zei

Ooh dat was de zelfde vraag haha

Unknown zei

Er staat dat je een verstelbare ring moet maken dat is toch gewoon een magische ring of nie???

Grietje zei

Het haakkatoen had ik nog liggen. Juist de restjes zijn perfect voor dit soort knuffeltjes. De vulling komt bij de Hema vandaan.

Grietje zei

Een verstelbare ring is idd hetzelfde als een magische ring.

Arlette zei

Een schattig eendje!
Juist gemaakt voor een vriend die ze verzameld.
Bedankt voor het patroontje.

kroelkipje zei

Ik ben dit eendje ook aan het maken, maar dan met loom stiekjes

Linda zei

Bedankt!
Een goed patroon, heel duidelijk uitgelegd.

Grietje zei

Nou Henny Luijten, je maakt mij nieuwsgierig!
Ik hoop dat je het eindresultaat laat zien^_^

Groetjes, Grietje

Marije zei

Hoi Grietje,

Al jaren ben ik gek op dit eendje en dit jaar haakte ik hem voor het eerst! Ik maakte er een sleutelhanger van voor aan de sleutels van een Eend (2CV). Ook blogde ik er over, op mijn blog kun je een leuke post vinden van mijn resultaat met een link naar jouw blog. :)

Bedankt voor dit toffe patroontje!

Unknown zei

Ik ben net begonnen met haken, is het te doen?

Grietje zei

Dag Marleen, ik lees nu je bericht. Ik hoop dat het gelukt is!
Ik hoop dat je het resultaat wil laten zien.

Groetjes,
Grietje

Patsy Bom Exito zei

Super leuk hebbedingetje om te maken. Dankuwel om het te delen. IK heb vogeltje gehaakt en op mijn blog gezet met jou link erbij. xx

Levina zei

Bedankt voor het delen van dit schattige patroon. Ik heb het gebruikt als kraamcadeautje voor een kleine kitten. deze ging er meteen mee op stap

Grietje zei

Wat leuk om te lezen Nel^_^

Caroline zei

Ben in Italië op vakantie en had een aardigheidje nodig voor een lieve Italiaanse zwangere vrouw. Toen vond ik jouw eendje. Super! Ik heb 'm deze week gehaakt, in grijs met lichtblauw. Ze verwacht een jongetje �� Is erg leuk geworden!
Morgen geef ik het haar, voordat we weer naar huis gaan.
Dank voor het patroon ��

Grietje zei

Dag Caro,
Wat ontzettend lief van jou! Het eendje zal vast een mooi plekje op de babykamer krijgen :-)
Groetjes, Grietje

Mugje023 zei

Hoi, wat heb je gebruikt voor de oogjes?

Grietje zei

Dag Nathalie,

Ik heb 5mm veiligheidsoogjes gebruikt.
Je kunt de oogjes ook borduren, een streepje is ook een schattig gezicht.
Veel haakplezier.

Groetjes,
Grietje

Anoniem zei

Klopt niks van het patroon. Je hebt er 30 en dan moet je 4 rijen 30 vasten doen, maar dat zijn er meer dan 30.
Al voor de 3e keer opnieuw begonnen. Ook een erg onduidelijke manier van beschrijven wat het nog onduidelijker maakt. Erg jammer…

Grietje zei

Dag Anoniem,

Wat ontzettend jammer dat het niet lukt. Ik zal het proberen uit te leggen. Dit haakpatroontje is een amigurumi. De toeren haak je spiraalgewijs en sluiten dus niet na elke toer met een halve vaste (afsluitsteek). In plaats daarvan is het handig om een markeerder (zoals een draadje) voor elke nieuwe toer te leggen. Deze schuift dan elke keer een toer op als je rond bent gegaan. Ik leg per toer uit wat je moet doen. Als er een paar toeren hetzelfde aantal steken staat, wil dat zeggen dat je in die toeren niet moet minderen of meerderen.
Misschien wil je nogmaals een poging wagen en kan er iemand met je meekijken.
Heel veel succes.

Met vriendelijke groet,
Grietje

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...