dinsdag 23 september 2014

Babydeken in strooisteek




Ik ben tante geworden. Tante voor de eerste keer ^_^
En voor ons kleine nichtje haakte ik deze deken.
Ik heb hem gehaakt met Creative Cotton met haaknaald 4. Van alle kleuren 1 bolletje en 8 bollen wit (geloof ik). Omdat de deken dus al aardig van gewicht is, heb ik hem niet gevoerd.
Het mooie met deze steek is dat het er aan beide kanten er mooi uitziet.
En niet te vergeten....het haakt aardig snel weg;-)
Nog even een plaatje van de gebruikte steek. 
De steek heb ik uit een heel oud handwerkboekje over huisvlijt.
Op internet word deze steek ook wel de bloksteek genoemd. Ik denk dat dat vanuit het Engels vertaald is. Deze steek gebruikt men ook om die AH tassen te omhaken..

17 opmerkingen:

Ravelien zei

Oh wat mooi! en wat een lief cadeau voor je kleine nichtje. Tante worden is leuk!!

Margriet Post zei

Je zult zo'n tante hebben!
Super deken.

Hobbyrita zei

Prachtige deken van een hele lieve tante voor haar allerliefste nichtje, top!
Grtjes, rita.

Unknown zei

Hij is héél mooi! En gefeliciteerd! Ik ben 4 maanden geleden ook voor het eerst tante geworden en ik moet zeggen, ik vind het geweldig

Creadiva zei

gefeliciteerd ! En het babydeken is super mooi geworden !!

Groetjes
diane

Marianne haakt en naait zei

Ontzettend mooi! Dankjewel voor het patroon.

Unknown zei

Wat een leuk dekentje!

Angélique zei

Prachtig! Dat wordt heerlijk dromen voor je nichtje :-)

Vlijtig Liesje zei

Hij is prachtig. Wat een bijzonder cadeautje ook.

Connys Cottage zei

Sooooo wast schattig. Dit is echt een mooi steek. Bedankt voor het laten zien.

groetjes Conny

creajettie zei

Gefeliciteerd! En wat een prachtige deken!

Jeanine zei

Proficiat met je nichtje! Is een heel mooi deken geworden.

Groetjes,
Jeanine

Willy zei

Wauw...supermooi!

Anoniem zei

Nichtje slaapt er echt heerlijk onder. Fijne dromen over regenbogen en mooie kleuren ��

friv 3 game.com zei

So cute baby blanket! i will have it.

Anoniem zei

Geïnspireerd door jouw mooie deken ben ik nu ook met deze steek aan de slag gegaan. Het wordt erg mooi, maar het dekentje wordt scheef. Ik volg netjes het patroon. Het lijkt door de stokjes te komen. Had jij dat ook? Hoe kan ik dat oplossen?

Grietje zei

Nee, ik had hier geen last van.
Zou het niet gewoon door het haken komen? Misschien kun je het in de goede vorm trekken? Ik kan het even niet bedenken waarom het zou komen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...